愛知教育大学技術教育研究

第2号 (2016年3月)/ Vol.2 (Mar. 2016)
ISSN: (to be available)

目次 / Table of Contents

表紙/目次
Cover / Front Matter

中等教育教員養成課程技術専攻の学生に向けた「原動機」の授業実践と評価
北村一浩
Class practice of the lecture "Prime mover" for the technology education student
Kazuhiro KITAMURA
pp.1-6.

技術科教員養成修得基準に着目した木材加工実習IIに関する教育実践研究
磯部征尊
Educational Research and Development of Wood Working Practice II forced onLearning Standard of Technology Teacher-training
Masataka ISOBE
pp.7-12.

若手技術科教員の成長に有効な支援に関する研究―免許外教員が多い地域の事例―
井川大介,本多満正
Study on the effective support for young technology teachers to grow --Case fortheareas where manynon-professional teachers belong--
Daisuke IKAWA and Mitsumasa HONDA
pp.13-18.

情報に関する技術の理解を目的とした数理論理学の導入
鎌田敏之
Lessons of Mathematical Logic for Technology Students to Deep Understanding of IT
Toshiyuki KAMADA
pp.19-24.

奥付
Back Matter